Інтернет-лікар
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Для усіх [5]
Корисна та цікава інформація для кожного
Для медичних працівників [11]
Корисна і практична інформація для медиків
Пошук
Головна » Файли » Для медичних працівників

Наказ Міністерства охорони здоров’я від 31.12.2009 № 1095
[ Викачати з сервера (19.0 Kb) ] 23.02.2010, 22:28

Скачай наказ повністю!



Примірне положення про Кабінет щеплень

 

І. Загальні положення

 

1. Кабінет щеплень створюється, як окремий структурний підрозділ лікарняного та/або амбулаторно-поліклінічного лікувально-профілактичного закладу (далі по тексту - ЛПЗ) та діє у ЛПЗ, при медичних кабінетах дошкільних, загальноосвітніх, навчальних закладів І-ІУ рівнів акредитації, медичних пунктах підприємств.

Питання організації діяльності щодо щеплень покладається на заступника керівника ЛПЗ, в установленому порядку.

Кабінет щеплень може бути постійно діючим або тимчасовим.

Постійно діючий або тимчасовий Кабінет щеплень (далі – Кабінет щеплень) може створюватися у ЛПЗ незалежно від форми власності, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

2. Головним завданням Кабінетів щеплень є здійснення комплексу заходів з проведення активної імунопрофілактики населення.

3. Організація і зміст роботи Кабінету щеплень регламентується Конституцією України, Указами Президента, актами Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, наказами Міністерства охорони здоров’я України, іншими актами та цим Положенням, тощо.

4. Кабінет щеплень не може бути розміщений в перев’язувальних, маніпуляційних та процедурних кабінетах, а також здійснювати щеплення вдома, за виключенням лежачих хворих та/або госпіталізованих.

5. В Кабінетах щеплень для здійснення вакцинації можуть бути задіяні медичні працівники (лікар, фельдшер, молодший спеціаліст з медичною освітою), які отримали спеціальну підготовку та володіють правилами організації і техніки проведення щеплень, туберкулінодіагностики, а також заходами надання невідкладної допомоги в разі розвитку післявакцинальних реакцій/ післявакцинальних ускладнень, що засвідчено відповідним документом про отримання такої підготовки за підписом керівника закладу, де проводилась підготовка та видається один раз на рік.

Медичний персонал, який не пройшов відповідну підготовку не допускається до проведення щеплень, туберкулінодіагностики.

6. Кабінети щеплень обслуговують населення п’ять днів на тиждень, згідно графіку роботи ЛПЗ, затвердженого керівником. Графік роботи повинен бути розміщений на видному місці при вході до Кабінету щеплень.

7. Функції кабінету щеплень:

- проведення профілактичних щеплень та туберкулінодіагностики;

- облік осіб, що мають тривалі медичні протипокази до проведення щеплень;

- реєстрацію та своєчасність оповіщення про випадок побічної дії (ускладнення) після застосування імунобіологічних препаратів;

- забезпечення запасу медичних імунобіологічних препаратів, видачу останніх медичним працівникам тимчасових Кабінетів щеплень;

- облік, розподіл та використання медичних імунобіологічних препаратів;

- забезпечення холодового ланцюга при транспортуванні, зберіганні та використанні медичних імунобіологічних препаратів;

- підготовка та подача заявок керівнику ЛПЗ щодо забезпечення кабінету щеплень лікарськими засобами та виробами медичного призначення для проведення щеплень, туберкулінодіагностики;

- забезпечення наявності алгоритмів надання медичної допомоги при невідкладних станах відповідно до чинних нормативів; лікарських засобів та виробів медичного призначення для надання медичної допомоги при невідкладних станах та аптечки для надання термінової медичної допомоги медичним працівникам та технічному персоналу ЛПЗ (відповідно до наказу МОЗ України від 25.05.2000 № 120) тощо;

- складання звітів щодо проведених щеплень, звітів щодо руху медичних імунобіологічних препаратів за формами державної статистичної звітності;

- аналіз виконання плану профілактичних щеплень та туберкулінодіагностики;

- сприяння роботі щодо розробки планів заходів з активної імунопрофілактики населення, в тому числі з планування профілактичних та/або додаткових щеплень сумісно з лікарями-педіатрами дільничними, лікарями-терапевтами дільничними, лікарями загальної практики/сімейний лікар, медичними працівниками дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів, медичними працівниками медичних пунктів та/або кабінетів щеплень підприємств та суб’єктів підприємницької діяльності , які мають ліцензію на медичну практику.

8. Для роботи Кабінету щеплень (постійнодіючого) в ЛПЗ, де проводяться щеплення та туберкулінодіагностика, бажано передбачити два кабінети: один – для проведення туберкулінодіагностики та щеплень проти туберкульозу; інший – для інших щеплень.

У разі відсутності Кабінету щеплень для проведення туберкулінодіагностики та щеплень проти туберкульозу необхідно визначити в наявному Кабінеті щеплень дні для проведення протитуберкульозних щеплень та туберкулінодіагностики. При цьому є обов’язковим виділення окремого маркірованого столу для імунобіологічного матеріалу (вакцини БЦЖ, туберкуліну) з маркірованими ємкостями.

9. Зберігання та використання медичних імунобіологічних препаратів в Кабінетах щеплень здійснюється у відповідності до Порядку забезпечення належних умов зберігання, транспортування, приймання та обліку медичних імунобіологічних препаратів в Україні, затвердженого наказом МОЗ від 03.02.2006 № 48 «Про порядок проведення профілактичних щеплень в Україні та контроль якості й обігу медичних імунобіологічних препаратів» та інструкції по застосуванню медичного імунобіологічного препарату.

10. Наявна кількість медичних імунобіологічних препаратів для проведення щеплень та туберкулінодіагностики у Кабінетах щеплень не повинна перевищувати одномісячної потреби.

11. Відповідно до СанПіН 5179-9, затверджені головним державним санітарним лікарем СРСР від 29.06.1990 р., постійно діючий Кабінет має відповідати наступним вимогам:

 

11.1. До приміщення:

- загальна площа не менше 10 кв.м.;

- сумісництво таких кабінетів з перев’язувальним, маніпуляційним, процедурним тощо забороняється;

- стіни повинні бути облицьовані плиткою та/або іншими вологостійкими матеріалами на всю висоту приміщення;

- для покриття підлоги використовувати волого непроникаючі матеріали, поверхня підлоги повинна бути гладкою, без дефектів (щілини, тріщини, отвори), стійка до миючих та дезінфікуючих розчинів;

- стеля може бути підвісною; гладкою, герметичною, стійкою до миючих та дезінфікуючих розчинів;

- приміщення повинне бути обладнане ультрафіолетовим опромінювачем з включенням назовні приміщення;

- зовнішня та внутрішня поверхня медичних меблів повинна бути гладкою, стійкою до дії миючих, дезінфікуючих та медичних засобів.

11.2. До водопостачання та каналізації:

- обов’язково повинен бути водопровід (проточна вода) та, бажано, гаряче водопостачання;

- у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання – встановлюються електроводонагрівачі (накопичувального або проточного типу) неперервної дії;

- облаштування раковинами (бажано з ліктьовими кранами), дозаторами (ліктьовими) з рідкими (антисептичними) милами та розчинами антисептиків;

- вимоги до каналізації загальні для установ, у яких проводяться щеплення.

11.3. До мікроклімату, вентиляції та повітряного середовища:

- приточно-витяжна вентиляція з механічним побудженням, кратність повітрообміну 3 по притоку, 3 по витяжці. Допускається природна загально обмінна вентиляція;

- рівень бактеріального обсемінення повинен відповідати вимогам чистих приміщень (клас Б); в 1 куб.м. повітря не повинно бути Stureus та в 1 куб.дм. повітря не повинно бути пліснявих та дріжджових грибів;

- відносна вологість повітря не більше 60%;

- контроль за вказаними вище параметрами 1 раз на 12 місяців.

11.4. До освітлення:

- приміщення кабінету повинно мати природне освітлення;

- освітленість робочих місць повинно бути не менш як 300 люкс (джерелом світла повинні слугувати люмінесцентні лампи);

- світильники загального освітлення приміщення (на стелі) повинен мати суцільний (закритий) розсіювач.

11.5. Санітарно-гігієнічні вимоги по утриманню приміщення та забезпеченню протиепідемічного режиму:

- вологе прибирання проводиться не менше 2 раз на добу з використанням миючих та дезінфікуючих засобів;

- миття вікон – 1 раз на місяць з середини приміщення; та 1 раз на 3 місяці назовні приміщення;

- прибиральний інвентар повинен бути промаркірований та зберігатися в окремо виділеному приміщені;

- генеральне прибирання з дезінфекцією проводиться – 1 раз на тиждень;

- косметичний ремонт – за потреби, усунення наявних дефектів – негайно;

- в період ремонту кабінету його функціонування забороняється.

 

12. У Кабінетах щеплень повинні бути документи, що забезпечують повноту, достовірність та своєчасність обліку населення, яке підлягає щепленню, туберкулінодіагностиці:

-         форма первинної облікової документації № 063/о «Карта профілактичних щеплень»;

-         форма первинної облікової документації № 064/о «Журнал обліку профілактичних щеплень»;

-          форма № 063-1/о «Карта імунізації»;

-         одна із наступних форм: № 003/о «Медична карта стаціонарного хворого форма»; № 025/о «Медична карта амбулаторного хворого»;
№ 025-1/о «Вкладний листок на підлітка до медичної карти амбулаторного хворого»; № 025-3/о «Медична карта студента»;
№ 026/о «Медична карта дитини (для школи, школи-інтернату, школи-ліцею, дитячого будинку, дитячого садку)»; №  112/о «Історія розвитку дитини»

-         форма № 058/0 «Екстрене повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення»;

-         форма № 6 «Звіт про контингент осіб окремих вікових груп, яким здійснено щеплення проти інфекційних захворювань, за 20___ рік»;

-         форма № 70 «Звіт про профілактичні щеплення за __________ півріччя 20__ року» (піврічна);

-         форма № 71 «Звіт про профілактичні щеплення, які проводяться за епідемічними показаннями, за __________ півріччя 20__ року» (піврічна);

-         форма № 108-0 1/0 «Журнал реєстрації аварій при наданні медичної допомоги ВІЛ-інфікованим та роботі з ВІЛ-інфікованим матеріалом»;

-         інструкції про застосування всіх медичних імунобіологічних препаратів на українській мові (в окремій папці);

-         журнал обліку та використання медичних імунобіологічних препаратів;

-         журнал реєстрації температури в холодильнику в _______ році;

-         журнал реєстрації роботи бактерицидної лампи;

-         журнал реєстрації генеральних прибирань;

-         план термінових заходів на випадок виникнення непередбачуваних подій в збережені «холодового ланцюга», затверджений керівником закладу.

 

ІІ. Тимчасові Кабінети щеплень

1. Тимчасові Кабінети щеплень розгортаються ЛПЗ у медичних кабінетах ЛПЗ, медичних кабінетах дошкільних, загальноосвітніх, навчальних закладів І-ІУ рівнів акредитації, медичних пунктах підприємств тощо. Для забезпечення виконання функцій Кабінету створюються виїзні (мобільні) бригади.

Питання організації діяльності щодо щеплень у тимчасових Кабінетах щеплень покладається на заступника керівника ЛПЗ, в установленому порядку.

2. Виїзна (мобільна) бригада для проведення щеплень повинна складається з одного лікаря, одного фельдшера або молодшого спеціаліста з медичною освітою та одного реєстратора.

Реєстраторами можуть бути медичні працівники, вчителі, студенти, інші добровольці. Медичний персонал, який не пройшов відповідну підготовку не допускається до проведення щеплень.

3. Необхідна кількість персоналу і бригад для проведення щеплення розраховується із розрахунку не більше 100 щеплень на день на одну особу, що виконує щеплення.

Якщо очікуване навантаження на одну виїзну (мобільну) бригаду перевищує 100 осіб, що підлягають щепленням, слід планувати дві або більше одночасно працюючих бригад (мобільних).

4. Тимчасові Кабінети щеплень обслуговують населення згідно окремо затвердженого керівником ЛПЗ графіку роботи. Графік роботи повинен бути розміщений на видному місці при вході до Кабінету щеплень.

5. У тимчасових Кабінетах щеплень повинні бути документи, що перелічені у пункті 12 Розділу І цього положення.

6. Санітарно-епідеміологічні вимоги до тимчасових Кабінетів щеплень:

- загальна площа не менше 10 кв.м.;

- обов’язково повинен бути водопровід (проточна вода) та, бажано, гаряче водопостачання;

- у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання – встановлюються електроводонагрівачі (накопичувального або проточного типу) неперервної дії;

- облаштування раковинами, дозаторами з рідкими (антисептичними) милом та розчинами антисептиків;

- приміщення кабінету повинно мати природне освітлення;

- перед розгортанням Кабінету щеплень генеральне прибирання приміщення із застосуванням дезінфекційних засобів;

- вологе прибирання проводиться не менше 2 раз на добу з використанням миючих та дезінфекційних засобів.



Скачай наказ повністю!
Категорія: Для медичних працівників | Додав: Likar
Переглядів: 17719 | Завантажень: 1319 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 3.8/16
Всього коментарів: 4
4 Димитриенко Инна Владимировна  
0
Нужно примерное положение оснащения прививочного кабинета

3 valentina  
0
нужен не весь приказ,а п.1.1. примірний табель оснащення каб.щеплення

2 Юля  
0
HFDsdasdybbd kjhfiytdfhf

1 Щадько  
0
Очень нужно

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Який Ваш вік?
Всего ответов: 988
Друзі сайту
Статистика сайту
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024